9 Jednoduchých tipov, AKO ZHODIŤ TUK bez hladovania

9 Jednoduchých tipov, ako zhodiť tuk bez hladovania

Sleduj tieto jednoduché rady, a ako zhodiť tuk nebude problém.

Budeš až prekvapená, aké ľahké (a chutné) niektoré z týchto tipov sú. Chceš vedieť, ako zhodiť tuk? Tak pozorne čítaj týchto 10 tipov. 

Poďme na to!

ako schudnúť bez hladovania

Aby si zhodila tuk, snaž sa dosiahnuť kalorický deficit

V podstate je to veľmi jednoduché. Matematika hovorí, že musíš prijať menej jedla (energie- kalórií) ako tvoje telo potrebuje na bežnú „prevádzku“. Zvyšnú energiu, ktorú potrebuješ na normálne fungovanie si telo „zoberie“ z tukových zásob a teraz už vieš, ako zhodiť tuk. Jednoduché však? 🙂 

Jedz racionálnu stravu

Ako zhodiť tuk, nie je len otázka estetiky, je to hlavne o nastavení zdravej životosprávy. Telo následne zareaguje tým, že sa zbaví prebytočného tuku.Matej Leščinský

Chudnutie nie je len o kalóriách. Jasné, dá sa chudnúť jedením pizze alebo iných nezdravých pokrmov, ak pri tom dodržíš kalorický deficit. Napríklad, keto a low carb „stravníci“ zvyknú jesť málo resp. žiadne sacharidy (cukry) a energiu získavajú z tukov. No natom by nebolo nič zlé, keby pri tom trochu mysleli aj na svoje zdravie. Namiesto toho, aby sa zamerali na konzumáciu zdraviu prospešných tukov z rýb, mliečnych výrobkov, za studena lisovaných olejov, orechov či semienok, konzumujú slaniny a klobásy a iné nezdravé pokrmy.

Samozrejme teraz môžeš namietať, že, ale veď slanina sa jedáva už od pradávna a naši prarodičia na nej vyrastali, no oni okrem tej slaniny mali väčšinou už iba chlieb, maslo a mlieko, a všade chodili pešo, tvrdo pracovali a nemali televízor. My, dnes okrem slaniny máme k dispozície ešte pizzu, milión variant nezdravých polotovarov a prísad do varenia kde sú tony chémie, a namiesto pohybu sa všade vyvážame autom a kopec času trávime pred televízormi. 

Celé zle. Rozmýšľaj nad tým čo ješ, pretože, len pekná postava nestačí, ak bude telo z vnútra zničené. Ako zhodiť tuk, nie je len otázka estetiky, je to hlavne o nastavení zdravej životosprávy. Telo následne zareaguje tým, že sa zbaví prebytočného tuku.    

Chudni s rozumom...
Naozaj chceš ostať stále TUČNÁ? Neodkladaj to! V našom online FIT Klube, nájdeš hotové vzorové jedálničky, chutné recepty, áno aj sladkosti a dobroty, tréningové videá, veľa motivácie a mnoho ďalšieho, tak nečakaj a vyskúšaj na vlastnej koži ako sa dá chudnúť až 2 kg za týždeň bez hladovania. 🙂

Niekedy stačí necukrovať

Niektorí ľudia sú posadnutí prijímaním sladkých pokrmov, a vtedy je dobré dosiahnuť kalorický deficit a teda zhadzovanie tuku, obmedzením sladkých pokrmov. Potraviny ako cestoviny, biely chlieb, zemiaky, či klasická ryža sú cestou k nadpriemerným tukovým zásobám. Ak musíš mať cestoviny, alebo chlieb, tak si daj len trochu a hlavne sleduj to, aby boli celozrnné. Klasické zemiaky vymeň za sladké zemiaky- Bataty. Ryžu si kupuj s označením parboiled alebo Basmati ryžu. Majú kopec živín a nespôsobujú také výrazné kolísanie hladiny cukru v krvi, ako klasická ryža. Dávaj pozor na to, koľko čoho zješ, lebo všetkého veľa škodí! No, čo je najhlavnejšie pre úspešné zhadzovanie tuku, je, dosiahnutie kalorického deficitu. Na to nezabúdaj. 

Cvič

Ako zhodiť tuk - zrýchli pálenie tuku cvičením

Ako zhodiť tuk – zrýchli pálenie tuku cvičením

Tým, že budeš zaťažovať svaly, budeš zlepšovať svoju kondičku a výkon, a pomôžeš metabolizmu pracovať rýchlejšie a tým podporiť spaľovanie tuku. Áno, je to v podstate veľmi jednoduché a zhodiť tuk bude pre tvoje telo jednoduchšie. To pomyselné „zrýchlenie“ metabolizmu sa dá dosiahnuť aj tým, že zvýšiš energetický výdaj pohybovou aktivitou. Keď sa budeš viac hýbať, podporíš tým pálenie tuku, pretože tvoje telo bude musieť vydať viac energie.

Kvalitným tréningom dokážeš spáliť od 100-300 kalórií, čo pri frekvencii 4 x týždenne môže byť až 1200 kalórií. Aby si si to vedela predstaviť, tak 1200 kalórií je približne jedna pol kilová pizza. To neznie až tak extrémne, no zaujímavé to začína byť keď som to prepočítaš na rok. Za rok spáliš cca 52 píc. Môžme si to premeniť aj na kilá, pričom, ak vieme, že 1 g tuku je cca 9 kalórií, tak za rok to môže byť skoro 7 kg len vďaka tomu, že začneš cvičiť. Ak k tomu začneš využívať silu kalorického deficitu, môžu to byť hory tuku.

Za rok spáliš cvičením cca 52 píc. Ak, k tomu začneš využívať silu kalorického deficitu, môžu to byť hory tuku.Matej Leščinský
TIP: Tréningové videá na maximálne pálenie tuku, aj pre začiatočníkov, nájdeš aj u nás vo FIT KLUBE.

Rozmýšľaj pred tým, než niečo zješ

Ak si hladná nejedz hneď prvú vec, na ktorú natrafíš v kuchyni, alebo všetko, čo ti jednoducho chutí. Čítaj zloženie jedál, sleduj energetické a nutričné hodnoty. Nie je nič horšie, ako jedenie bez rozmyslu. Mysli na to, čo si kedy ideš dať na raňajky, obed či večeru, alebo pred tréningom, či po ňom. Je veľký rozdiel dať si kalorické jedlo pred tréningom a dať si takéto jedlo pred spaním. 

Raz za 10 dní si sprav “Cheat day”

cheat day - ako zhodiť tuk

Ako zhodiť tuk- cheat day

Áno, aj takéto dni treba! Nevieš čo je to Cheat day? Je to deň, kedy môžeš podvádzať. To znamená, že si môžeš dať svoje obľúbené jedlo, bez toho, aby si zajtra mala výčitky. No aj tu platí pravidlo, všetkého veľa škodí, preto si namiesto celej pizze daj len dva-tri plátky a budeš v pohode. Jednak zažije tvoj mozog orgazmus z neuveriteľnej chuti a za druhé, nakopne ťa to psychickou energiou do ďalších dní. Takže spojíš príjemné s užitočným. 

Neutekaj na vytrvalosť, bež šprinty

šprinty - ako zhodiť tuk

Ako zhodiť tuk – bež šprinty

Je to najjednoduchšia aktivita na podporu spaľovania tuku. Skvelý spôsob ako páliť tuk komplexne a nezaberie ti to ani 20 minút denne. Ak máš silnú nadváhu a nechceš len schudnúť z brucha, a kvôli vysoká hmotnosť ti nedovolí utekať, zvoľ radšej rozumnejšie a menej „nebezpečnú“ aktivitu. Ideálne sú cvičenia na doma, bicykel, steper, plávanie, rýchla chôdza a pod. 

Nepi alkohol a vyhýbaj sa sladeným nápojom (áno, aj džúsom!)

Pohárik červeného vínka 2 x týždenne ale nezaškodí, neboj. Ale vážne, veľa sladkých nápojov, aj džúsov sa často tvári, hlavne v reklamách, že sú zdravé a neškodné. No pravda je často vzdialená od marketingovej reality.

Džúsy, sladké limonády, pivo, alkohol a iné sladké nápoje sú plné nezdravého cukru a prázdnej energie, ktorú naše telo nevie primerane spracovať. Často si ľudia nedokážu pripustiť, že práve vďaka takýmto nápojom priberajú. Často sa ma snažia presvedčiť o tom, že, ale veď stravu mám super, tak kde je problém. No problém je, že aj keď si stravu sledujú, no akosi zabúdajú na ten 1-2 poháre sladeného nápoja. A práve tam je často „zakopaný pes“. 

Ako zhodiť tuk - nepi sledené nápoje a alkohol

Ako zhodiť tuk – nepi sledené nápoje a alkohol

Neboj sa tukov

Mastné jedlo dokáže dobre zasýtiť na dlhý čas, a dodá ti pocit plnosti. Samozrejme nie je tuk, ako tuk, na to, by si mala dávať pozor. Vyhýbaj sa fastfoodom a polotovarom a budeš v pohode. Najčastejšie dopĺňaj tuk zo zdrojov, ako sú ryby, orechy, zdravé rastlinné oleje, semienka, vajíčka, mliečne výrobky

Čo na to povieš? Budeš sa riadiť týmito pravidlami? Alebo to bude pre teba na začiatok veľmi ťažké? Ako zhodiť tuk je fakt veľmi jednoduché, no ak si neveríš, pokračuj v čítaní

_________________________________________

Ak ti robí problém dať všetky rady z tohto článku do praxe, alebo chceš vedieť viac o jednotlivých častiach toho, čo si si teraz prečítala, je skvelé, že si tu.

Máme pripravené jednotlivé video-lekcie na všetko čo potrebuješ o chudnutí vedieť, bez zbytočných omáčok a nepoužiteľných poučiek.

Máme pripravené jednoduché postupy na chudnutie, pripravené jedálničky, dokonca aj tréningové videá a vyše 400 chutných receptov a mnoho ďalšieho. 🙂 

Vyzerá to lákavo?  

NEVIEŠ AKO ZHODIŤ TUK, TAK POĎ DO TOHO S NAMI!

Pripoj sa k mnoho spokojným žienkam, ktoré si svoj sen o postave do plaviek splnili.

Matej Leščinský
Som autorom tohto jedinečného projektu. Pomáham ľuďom zhadzovať kilogramy hravo a zdravo.
Komentáre