Ako schudnúť z brucha, bokov, stehien a zadku bez JOJO efektu

Ako schudnúť z brucha, bokov, stehien a zadku bez JOJO efektu a natrvalo

Nikto nie je rovnaký. Všetci priberáme tuk na rôznych telesných partiách v inej miere. Niekomu sa ťažšie chudne z nôh, niekomu z bokov, niekomu zase z brucha a niekomu zase z rúk a hrudníka. Každý ukladá tuk niekde inde. Preto k tomu treba tak aj pristupovať a netreba sa ísť hneď zblázniť, pokiaľ váš tuk na niektorej z partií pretrváva dlhšie ako niekomu z vašich známych. Im sa možno ťažšie chudne z inej telesnej partie. Je to často geneticky dané, kde sa komu bude väčšina tuku ukladať, no existujú aj iné dôvody, kvôli ktorým môžete na danej telesnej partii ukladať tuk.

V prípade ukladania tuku na bruchu existuje jeden hlavný dôvod, prečo sa práve v tejto oblasti ukladá väčšine ľudí najviac tuku.

Ako schudnúť? Prestaňte stresovať!

Naše telá, inštinkty alebo fyziológia celkovo sa za posledné storočia, ba aj tisícročia veľmi nezmenila. Človek potrebuje to isté, čo potreboval aj doteraz. To je taktiež dôvod, prečo je v dnešnej dobe toľko obéznych ľudí. Máme toho viac, než potrebujeme a naše telá na to nie sú stavané.

To isté platí aj so stresom. V minulosti to fungovalo tak, že pokiaľ ste chceli jedlo, tak ste si ho najprv museli uloviť, prípadne nazbierať, prejsť desiatky kilometrov pešo a až potom si ho začať variť a zjesť. To znamená, že len za veľkú námahu dostal človek jedlo a aj to si musel rozdeliť tak, aby mu vystačilo dovtedy, kým nechytí ďalšie.

A akú rolu v tomto hrá stres?

v

Stres je stav, kedy sa naše telo dostáva do „bojového“ módu, prípadne módu prežitia. Telo začína produkovať hormóny, ktoré majú za úlohu zbystriť jeho zmysli, zlepšiť reflexy a celkovo ho ochrániť pred nebezpečenstvom. Jednou z úloh, ktorú má na svedomí stres je aj ukladanie tuku v oblasti brucha, bokov, stehien a zadku.

Čože?! To prečo…?!

Ľudské telo má všetky životu nevyhnutné orgány práve v oblasti brucha a trupu. V období stresu je telo zraniteľné a preto sa telo snaží vytvoriť menšiu ochrannú vrstvu práve okolo oblasti brucha, aby v prípade potreby bolo dostatočne chránené. Nie len, pred vonkajšími útokmi, ale aj pred dlhodobým hladovaním.

Viete ako som písal na začiatku, že si človek v minulosti potreboval najprv jedlo uloviť alebo nazbierať, aby vôbec mal čo jesť. No niekedy mu to trvalo aj niekoľko dní. A tieto dni sa mohlo stať, že nemal absolútne čo jesť, no svaly mu telo spáliť ako zdroj energie nemohlo, keďže ich potreboval na lov. A práve vtedy sa využíval ten užitočný telesný tuk.

Zrazu vám už nepripadá ten tuk až taký zlý a nezmyselný však.

V dnešnej dobe máme rovnako veľa, ak nie aj viac stresu ako sme mali aj v minulosti. Ale s jedným zásadným rozdielom. My sa s ním nedokážeme vysporiadať, nedokážeme sa ho „zbaviť“ a je nám prakticky k ničomu.

Máme stres zo skúšky, z pracovného pohovoru, z detí, z rodiny, z partnerov, z peňazí, z auta, z domu atď. To sú prakticky stresové faktory 24/7, ktoré nedokážeme nijako vypudiť z mysle, no naše telo ich vníma (aj keď my sami vedome ani nie) ako životu ohrozujúci stres. Začne vylučovať všetky hormóny späté s týmto stavom a katastrofický scenár sa môže začať.

V dnešnej dobe nedostatok potravy v našich končinách takmer neexistuje a prijímame viac než dosť jedla/kalórií, než by sme potrebovali. K tomu, keď spojíme všetky tie nezdravé jedlá, menej pohybu, nedostatok vitamínov a minerálov, príliš veľa cukru v strave, nekvalitný spánok, stres 24/7, tak je to hotové peklo (pre naše telo a myseľ).

Toto je TEN dôvod, prečo vznikajú choroby ako je cukrovka, srdcovocievne ochorenia, obezita či nadváha, depresia, úzkosti atď. a ktorý by si mal každý uvedomiť čo najskôr. Môžete si povedať, že vy nemáte stres.

Áno, veľa ľudí si to myslí a neuvedomuje si to, ale vaše telo pod stresom určite môže byť. Vaša myseľ pracuje v jednom kuse a vaše telo podľa toho reaguje. A ono sa to nemusí prejaviť hneď, ani za deň, ani za týždeň. Ono sa to všetko kopí až to raz praskne a všetko to na vás doľahne.

Preto si povieme, ako bojovať proti tomuto stavu a ako niekoľkými krokmi môžeme urýchliť spaľovanie tuku v oblasti brucha spolu so zlepšením celkového fyzického a psychického stavu.

Vedeli ste, že?...
Zhadzovať 1 kg týždenne sa dá už za 9 € ? V našom online FIT Klube, nájdete hotové jedálničky, chutné recepty, áno aj sladkosti a dobroty, super tréningové videá, veľa motivácie a mnoho ďalšieho, tak nečakajte a vyskúšajte na vlastnej koži ako sa dá chudnúť až 1 kg za týždeň zábavnou formou. 🙂

1.    Všetko to začína v ústach…

Ako schudnúť z brucha

Veľmi, veľmi, veľmi dôležité je upraviť si stravu. Strava síce nevyrieši vaše problémy v rodine, ani za vás tuk neschudne (aj keď svojim spôsobom aj hej), no práve jej úpravou dostanete svoje telo do stavu, v ktorom bude preferovať tuk ako zdroj energie a nie cukor zo stravy.

Taktiež, vitamíny a minerály v upravenej strave pomáhajú telu pri využívaní tuku ako energie, podporujú vylučovanie tuk spaľujúcich a svaly budujúcich hormónov a znižujú práve stresové hormóny.

Najlepším riešením je zdravá vyvážená strava

Najlepším riešením je zdravá vyvážená strava so stredným až nízkym obsahom sacharidov. Snažte sa taktiež prijímať sacharidy len v 1 alebo maximálne 2 jedlách do dňa a zvyšok dňa prijímajte len zdravé tuky a bielkoviny. Pomáha to zvyšovať inzulínovú senzitivitu, čo znamená, že nabudúce, keď prijmete nejaké sacharidy, skôr sa vám uložia v bunkách, vo svaloch alebo sa využijú ako zdroj energie, než by sa vám uložili ako tuk na tele.

Kontrolujte sacharidy

Sacharidy sa snažte držať v hodnotách od 100 g do 200 g denne. Ženy aj muži, vynásobte si svoju hmotnosť dvojkou a to je váš denný príjem sacharidov. V niektoré dni, keď viete, že ste celý deň preleňošili, tak si dajte o niečo menej. Prípadne ak ste mali veľmi náročný a akčný deň, tak si dajte o trošku viac.

Zeleninka každý deň

Hlavne nezabúdajte na zeleninu. Minimálne 2-3 stredné misky zeleniny denne musíte zjesť. Ideálne rôzne druhy. Prvá miska by bola plná brokolice, papriky a paradajok, druhá plná šalátu, olív, orieškov a uhorky a tretia miska plná kelu, špenátu, mrkvy a nejakej strukoviny. Hlavne aby ste pokryli čo najväčší sortiment zeleniny a tým prijali všetky potrebné vitamíny a minerály pre vaše telo.

https://www.youtube.com/watch?v=uydUu1alQTk

2.    Uvoľnite sa

Ako schudnúť z brucha

Jedným snáď najtypickejším spôsobom, ako zredukovať stres je masážou. Existuje niekoľko bodov na tele, ktoré pri ich stimulovaní prakticky ihneď uvoľnia telo, vypnú ho z „bojového“ módu a vy môžete lepšie zaspať, zlepší vám to náladu, upokojí vás to a tým prispeje nie len vášmu telu ale aj vašej mysli.

Ísť na masáž k profesionálnemu masérovi je jedno z riešení, ktoré určite odporúčam. Nie len, že vám to prospeje, ale daný masér vás môže naučiť, ako a kde sa presne pomasírovať, aby ste dosiahli podobný efekt ako od neho. Pokiaľ ale nechcete míňať peniaze na masérov, prípadne nepoznáte nijakého dobrého maséra vo vašom okolí, môžete si kúpiť masážny valec a masážnu loptičku a pomocou týchto nástrojov masírovať a uvoľňovať svoje telo vždy pred spaním či ráno po zobudení z pohodlia domova.

3.    Prejdite sa

Ako schudnúť z brucha

Ďalším overeným spôsobom znižovania stresu a zároveň aj urýchlenie spaľovania tuku sú jednoduché prechádzky. Možno to znie smiešne, no naozaj to zaberá. Stres sa často prejavuje neustálym premýšľaním, vaša myseľ je rozbehnutá, v jednom kuse potrebujete na niečo myslieť, jedna myšlienka strieda druhú. Nedokážete to zastaviť, nemyslieť na nič.

Práve toto riešia prechádzky. Tým, že sa prechádzate a sledujete okolie okolo seba, zamestnávate svoju myseľ a ona už viac nemyslí na problémy a tým, že ju zamestnávate sledovaním okolia sa upokojí a vy sa po prechádzke cítite lepšie, vyrovnanejšie a pokojnejšie.

A ako pridaný bonus, 15-20 minútová prechádza trošku rýchlejším alebo aspoň stredným tempom, zvýši váš celodenný výdaj, čím prispeje k množstvu spálených kalórií za deň, čiže vám urýchli proces chudnutia z problémových partií.

Za predpokladu, že máte už stravu doriešenú a nestravujete sa nezdravo, máte ju nastavenú na spaľovanie tuku (kalorický deficit), tak je toto perfektným riešením.

4.    Zacvičte si

Ako schudnúť z brucha

Cvičenie funguje podobným spôsobom ako prechádzky. Pokiaľ ale hovoríme o intenzívnom tréningu, ktorý trvá dlhšie ako 30 minút a vy počas neho vypúšťate dušu, tak má aj kopu ďalších výhod. Nie len, že spáli oveľa viac kalórií ako spálite prechádzkou, ale taktiež, pokiaľ sa v ňom poriadne vytrápite, vaše telo vás odmení kopou super hormónov ako sú napríklad aj endorfíny, teda hormóny šťastia.

Vedeli ste, že?...
Zhadzovať 1 kg týždenne sa dá už za 9 € ? V našom online FIT Klube, nájdete hotové jedálničky, chutné recepty, áno aj sladkosti a dobroty, super tréningové videá, veľa motivácie a mnoho ďalšieho, tak nečakajte a vyskúšajte na vlastnej koži ako sa dá chudnúť až 1 kg za týždeň zábavnou formou. 🙂

Taktiež vám takýto vysoko intenzívny tréning zvyšuje vylučovanie anabolických a tuk spaľujúcich hormónov, zvyšuje inzulínovú senzitivitu, znižuje stresové hormóny a zrýchľuje metabolizmus. Takýto typ tréningu by ste mali mať minimálne 3-krát do týždňa. Ideálne nejaký fullbody tréning, kde zapájate viac svalových skupín v jednom tréningu. Cvičením bicepsu 45 minút a potom sa 30 minút bicyklovať jedným tempom na bicykli vám tieto benefity neprinesie a chudnutie tuku z brucha týmto nezrýchlite. Tréning musí mať hlavu aj pätu.

5.    Nerieš! Mysli pozitívne

vSnáď asi najbizarnejším bodom je práve tento. No všetci veľmi dobre vieme, že všetko, ale úplne všetko sa odohráva v prvom rade v našej hlave, v našej mysli. Akonáhle začneme myslieť pozitívne, začneme sa vyhýbať negatívnym vplyvom okolia, ľudí, prípadne začneme vpúšťať pozitivitu do nepríjemného prostredia, začnú sa diať zázraky.

Nič nevplýva na našu psychiku tak, ako naše okolie. Preto si veľmi ale veľmi obozretne voľte ľudí okolo seba, svoje pracovné prostredie, svoj domov, svojich kamarátov, svoju posilku. Všetko má na nás vplyv a pokiaľ je niečo alebo niekto, kto nám prináša negativitu do nášho života, musíme sa naučiť to zmeniť, zlikvidovať to.

Vytvára nám totiž len zlé pocity, stresuje nás a tým nám vôbec neprispieva. Ako našej psychike, tak nášmu telu. Čiže najbližšie, keď sa budete snažiť myslieť pozitívne, budete mať dobrú náladu a niekto alebo niečo sa vám to bude snažiť všetko pokaziť, tak si povedzte: „No nie nie nie… Ty mi brániť v chudnutí tuku na bruchu nebudeš! Dovidenia. Vidíme sa vo fitku!“

6.    Brucho sa robí v kuchyni, nie v posilke

Ako schudnúť z brucha

V poslednom rade by som rád zdôraznil jednu vec, ktorú som už v článku raz spomínal, no je tak veľmi dôležitá, že ju spomínam ešte raz.

Pokiaľ si nevyčistíte jedálníček, neupravíte stravu, nezahrniete plnohodnotnú stravu plnú vitamínov, minerálov a neznížite celkový príjem kalórií dostatočne na to, aby ste spaľovali tuk, tak chudnutie, či už brucha, stehien, zadku alebo celkovo je nemožné.

Znížte príjem sacharidov minimálne na dvojnásobok svojej hmotnosti, bielkoviny aspoň na 1,5-násobok svojej hmotnosi a tukmi dorovnajte kalórie, ktoré potrebujete prijať k spaľovaniu tuku.

Nesnažte sa znížiť všetko na minimum, pretože ani to nie je riešenie a neurýchli vám to spaľovanie tuku z brucha, bokov, stehien a zadku alebo iných partií. Stačí, ak budete mať o 500-700 kalórií menší príjem ako výdaj a všetko bude v poriadku.

Nevyraďujte žiadne makroživiny, pretože každá hrá dôležitú rolu pri procese spaľovaní tuku z brucha.

Pokiaľ nezabudnete na tieto body a budete sa držať troch jednoduchých zásad:

  • jesť zdravo a byť v kalorickom deficite,
  • cvičiť tvrdo a intenzívne aspoň 3x do týždňa po 45-60 minút,
  • nestresovať a snažiť sa myslieť pozitívne,

tak nie len, že zmeníte svoje telo, ale aj svoju myseľ a celý život. Veľa šťastia.

Čerešnička na záver

Všetky tieto dôležité veci, a aj mnoho ďalšieho ako je napríklad motivácia, prekonávanie chutí na sladké, tréningové videá na doma, jedálničky, recepty na zdravé dobroty a maškrty nájdete v našom novootvorenom online Fit Klube, ktorý pomáha našim klientom zhadzovať až 1 kg týždenne z pohodlia domova a natrvalo.Naštartujte vaše chudnutie už dnes.

Nakoniec môže vaša premena vyzerať aj takto…

zdroj: Instagram
 

 

 

 

 

Matej Leščinský
Som autorom tohto jedinečného projektu. Pomáham ľuďom zhadzovať kilogramy hravo a zdravo.
Komentáre