Ako správne naštartovať chudnutie

Ako správne naštartovať chudnutie

Keď začneme chudnúť, zdá sa nám, že váha je najdôležitejším ukazovateľom merania nášho pokroku. Vo väčšine prípadov to nie je pravda a váha môže byť naopak najhoršou voľbou – dokonca môže byť obrovským demotivátorom. Môžete robiť všetko správne, čo sa týka cvičenia a stravy, ale číslo na váhe sa nehýbe, alebo je dokonca vyššie? Je to úplne normálne a celkom bežné, najmä po intenzívnom cvičení. Existuje niekoľko dôvodov, prečo je to tak, ale hlavnými “vinníkmi” sú zadržiavanie vody a nárast/budovanie svalstva.

Zadržiavanie vody

Počas intenzívneho cvičenia a po ňom telo často zadržuje tekutiny, aby predišlo dehydratácii a fungovalo efektívne. Aj keď v rámci potenia stratíte množstvo vody, telo sa snaží získať vodu späť, aby si udržalo adekvátne hladiny sodíka. To môže mať za následok obrovské kolísanie váhy, najmä ak ste absolvovali mimoriadne ťažký tréningový týždeň. Aby ste zredukovali zadržiavanie vody počas cvičenia musíte sa uistiť, že pred, počas a aj po tréningu pijete dostatok vody a tekutín.

Nárast/budovanie svalstva

Svaly sú hustejšie ako tuk a preto sú aj ťažšie. Keď začnete tréningom budovať viac svalov a výrazne znížite telesný tuk, môže sa vaša telesná váha zvýšiť, aj keď budete vyzerať a cítiť sa chudšie a zdravšie.

Ďalším dôvodom prečo váženie telesnej hmotnosti nie je až také dôležité je, že vaša váha sa denne mení – raz je hore, inokedy zase dole. Bez ohľadu na to čo robíte, váha vám bude celú dobu kolísať. Je to z dôvodu hormonálnych zmien (PMS alebo menopauza u žien), stresu, nedostatku spánku alebo stravy. Mali ste napríklad pohár vína? Práve to by mohlo spôsobiť miernu dehydratáciu, čo povedie k dočasnému prírastku hmotnosti.

Nespoliehajte sa preto na váhu a merajte svoj pokrok pomocou iných jednoduchých krokov.

Vedeli ste, že?...
Zhadzovať 1 kg týždenne sa dá už za 9 € ? V našom online FIT Klube, nájdete hotové jedálničky, chutné recepty, áno aj sladkosti a dobroty, super tréningové videá, veľa motivácie a mnoho ďalšieho, tak nečakajte a vyskúšajte na vlastnej koži ako sa dá chudnúť až 1 kg za týždeň zábavnou formou. 🙂

Oblečenie

Svoj pokrok môžete merať podľa svojho oblečenia. Najčastejšie sú to nohavice, ktoré by vám pri chudnutí mali byť stále voľnejšie. Ak je číslo na váhe vyššie, ale nohavice sa zdajú byť voľnejšie, viete, že ste schudli, ale zároveň ste získali svalovú hmotu. Toto meranie však môže závisieť aj od typu cvičenia, ktoré robíte. Pri silových a spevňovacích tréningoch sa tvar vášho tela zmení. Napríklad ak dosiahnete pevnejšie a vypracovanejšie nohy, nohavice vám už nemusia pasovať tak ako kedysi a nie je to preto, že by ste pribrali, ale jednoducho ste si vytvarovali postavu.

Meter

Ako správne naštartovať chudnutie

Na meranie pokroku môžete použiť aj meter, ktorým si budete pravidelne merať pás, boky, nohy alebo ruky. Tak najlepšie zistíte ako centimetre postupne odchádzajú.

Fotky

 

Pravidelne sa foťte! Práve na fotkách najlepšie uvidíte ako sa vaše telo mení. Dôležité ale je fotiť sa stále v tej istej polohe a pri prirodzenom svetle. Taktiež sa snažte robiť si fotky stále v rovnakom čase.

Percentuálna strata tuku

Keď sa postavíte na váhu, nevážite len množstvo tuku v tele, ale aj vodu, svaly a v podstate každú bunku v tele. Oveľa lepším spôsobom je urobiť si raz za mesiac analýzu zloženia tela, pretože percentuálna strata tuku je presnejším a dôležitejším ukazovateľom progresu.

Chcete viac takýchto skvelých rád ako chudnúť?

Vstúpte do nášho online Fit Klubu, kde je takýchto tipov kvantum! Navyše nie len to. V našom klube nájdete tiež recepty na chutné jedlá aj do diéty, hotové jedálničky, TRÉNINGOVÉ VIDEÁ, motivačné súťaže a mnoho ďalšieho kde nikde inde nenájdete. Náš klub je jediný svojho druhu na Slovensku a v Česku preto neváhajte a poďte chudnúť až 1 kg týždenne zdravo a bez jojo efektu v našom Fit klube.

Počet členov je obmedzený, a ak budete mať šťastie, dostanete sa dnu aj vy. 😉

Využiť pozvánku TU<<

Matej Leščinský
Som autorom tohto jedinečného projektu. Pomáham ľuďom zhadzovať kilogramy hravo a zdravo.
Komentáre