Cheat meal alebo ako si nepokaziť diétu

Cheat meal alebo ako si nepokaziť diétu

Zbohom zelenina, vitaj hamburger

cheat meal

Cheat meal vám dovoľuje zjesť čokoľvek chcete bez toho, aby ste museli počítať kalórie alebo aby ste sa museli prísne držať svojej stravy. Cheat meal môžete mať v hociktorom dni v týždni, aj keď väčšina ľudí ho má práve cez víkend. Ľahšie sa totiž budete držať svojej zdravej stravy počas celého týždňa a odvrátite túžbu po niektorých potravinách, ktoré vás mimoriadne lákajú, práve pripomenutím, že sa blíži cheat meal, kedy si môžete vychutnať akékoľvek jedlo. Zatiaľ čo cheat meal znie tak trochu “nezákonne”, ide o prehrešok, ktorý často využívajú profesionálni športovci vo svojich tréningových a stravovacích plánoch a programoch.

Benefity cheat meal

Cheat meal môže urýchliť metabolizmus

Keď sa už určitý čas držíte vašej zdravej stravy, metabolizmus sa vám spomaľuje. Je to spojené s leptínom – tzv. “hladovacím hormónom”. Ide o hormón, ktorý “povie” vášmu mozgu, že ste plný a tým pádom potláča vašu túžbu jesť väčšie množstvo jedla. Keď znižujete príjem kalórií, ovplyvňuje sa hladina leptínu. Zníženie hladín leptínu môže sťažiť udržanie straty hmotnosti, aj keď neustále pokračujete v zabehnutom stravovaní. Zaradením cheat meal do vašej inak zdravej stravy zvyšujete príjem kalórií za určité časové obdobie, ktoré by malo znova zvýšiť hladiny leptínu. Rýchlejší metabolizmus = väčšia strata hmotnosti.

Cheat meal vám môže pomôcť dlhodobo dodržiavať vaše ciele a urobiť správnu voľbu “práve teraz”

Krásou cheat meal je, že vám pomôže urobiť inteligentnejšie voľby týkajúce sa jedla, v prítomnosti. Pre väčšinu ľudí je práve zákaz akéhokoľvek jedla dôvodom, prečo nevydržia dodržiavať stravu. Vedomie, že prichádza deň, kedy si budete môcť vychutnať jedlo, ktoré vás dlhodobo láka, môže uľahčiť odmietnuť pokušenia počas ostatných dní.

Vedeli ste, že?...
Zhadzovať 1 kg týždenne sa dá už za 1 € ? V našom online FIT Klube, nájdete hotové jedálničky, chutné recepty, áno aj sladkosti a dobroty, super tréningové videá, rozhovory s expertmi- Martin Šmahel, Michal Pataky a ďalší, veľa motivácie a mnoho ďalšieho, tak nečakajte a vyskúšajte na vlastnej koži ako sa dá chudnúť až 1 kg za týždeň zábavnou formou. 🙂

Zásady cheat meal

Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete v strave “podvádzať” a stále vyhrať – maximalizujte prínosy na zníženie telesnej hmotnosti a minimalizujte škodu počas konzumácie cheat meal.

“Podvádzajte” striedmo

Úplne stratiť hlavu cez víkend, pretože ste cez týždeň striktne dodržiavali stravu, nie je nikdy dobrý nápad. Ak to s chudnutím myslíte naozaj vážne, obmedzte sa skôr na jedno cheat meal týždenne.

Plánujtecheat meal

Stratégia je kľúčom k úspechu – plánujte kedy a čo budete jesť. Väčšina ľudí sa zhoduje, že jedno cheat meal na týždeň je dostačujúce a preto je najvhodnejšie naplánovať ho na víkend, poprípade spoločenské príležitosti – svadby alebo narodeninové oslavy. Navyše, ak budete cheat meal plánovať, skutočne si vyberiete obľúbené jedlo bez toho, aby ste ”vyčerpali” kalórie na niečo, čo ste si až tak nevychutnali.

Cvičte predtým, ako budete hodovať

cheat meal

Dobrý spôsob ako minimalizovať prírastok tuku zo zaslúženého cheat meal je vyčerpanie zásob glykogénu – zásobného cukru, ktoré telo spaľuje kvôli energii. Telo nebude uchovávať sacharidy vo forme telesného tuku, kým sa zásoby glykogénu “nenaplnia”. Predtým, ako si dáte cheat meal sa vydajte do posilňovne – cvičenie s vysokou intenzitou je najlepšou voľbou. Navyše, určite sa budete cítiť lepšie pred aj po cvičení.

Pite

…vodu. Jedlá v reštauráciách majú tendenciu mať vysoký obsah sodíka a vy sa preto môžete cítiť dehydrovane a nafúknuto – práve voda vám pomôže, aby ste sa cítili oveľa lepšie.

Neponáhľajte sa

Jedlo si vychutnávajte a užívajte. Tešili ste sa na to celý týždeň, preto oceňte chuť vašich obľúbených jedál. Spomalením navyše zabránite prejedaniu sa, ktoré by ste mohli neskôr oľutovať.

Aj cheat meal môže byť nutrične výživné

Vyberte si jedlo, ktoré má stále nutričnú hodnotu namiesto niečoho s prázdnymi kalóriami. Využite výhody bielkovín, tukov a sacharidov, aj keď majú viac kalórií, a vyhnite sa potravinám, ktoré sú spracované, umelo ochutené a obsahujú zložky, ktoré ani nedokážete vysloviť.

Vráťte sa do režimu

Nemajte výčitky a nemyslite si, že ste si práve zničili stravovanie a budete preto naďalej jesť akékoľvek jedlo. Užite si jedlo a čím skôr pokračujte vo svojom doterajšom zdravom stravovaní. Takéto uvažovanie vás udrží na správnej ceste a neumožní žiadne trvalé neúspechy.

Cheat meal – áno alebo nie?

cheat meal

Cheat meal môže pomôcť ľuďom dodržiavať svoje dlhodobé ciele, urýchliť metabolizmus a zredukovať situácie a príjem potravín, ktoré by vás mohli vykoľajiť z vášho zdravého stravovacieho plánu.

Cheat meal alebo ako si nepokaziť diétu
5 (100%) 3 votes

Skvelé „podvádzacie“jedlá nájdete aj v našom Fit Klube kde sa chudne hravo a zdravo, a hlavne bez jojo efektu. Chcete byť zdravšia, mladšia a fit ako nikdy predtým? Vstúpte do Fit klubu. 😉

Viac o Fit klube>>

Komentáre