Chia semienka na chudnutie

Chia semienka na chudnutie.

Nevedeli ste doteraz čo sú a na čo slúžia chia semienka? Všetci píšu, že sú super na chudnutie, ale vy váhate a neveríte tomu? Alebo len máte málo informácií?

Nevadí, prevedieme vás svetom tejto super potraviny a ukážeme vám, prečo sú chia semienka užitočné nie len na chudnutie, ale hlavne pre naše zdravie.

Čítajte.

Čo sú to Chia semienka

Prišli k nám z Mexika a údajni ich konzumovali starí Aztékovia pre ich energetické účinky. Vraj vďaka nim dokázali Aztécki bojovníci vydržať v boji aj celý deň. V skutočnosti sú naozaj veľmi výživné čo dokazujú aj čísla. Jedna polievková lyžica chia semienok obsahuje až 4,5 g tukov (najviac omega 3), 5,5 g vlákniny a 2 g bielkovín. Taktiež sú plné minerélov ako fosfor, mangán a vápnik.

Výhody Chia semienok

  • Sú výborným zdrojom energie, pretože obsahujú mnoho tukov, bielkovín, vlákniny a ďalších stopových prvkov, ktoré tvoria dokonalú energetickú bombu. Výhodou je tiež fakt, že energia z chia semienok sa uvoľnuje postupne, čiže energiu využijete v dlhodobom horizonte.
  • Obsahujú bielkoviny, vďaka ktorým urýchlite chudnutie a naštartujete tvarovanie postavy.
  • Obsahujú veľké množstvo omega 3 kyselín vďaka čomu zabránite ukladaniu tukov a taktiež podporíte chudnutie.
  • Vďaka množstvu vápnika podporíte zdravie kostí a zubov.
  • Chia semienka sú bohatým zdrojom vlákniny, čo je prospešné pre vaše brucho. Ak bude vaše brucho pracovať správne, zrýchli sa proces trávenia, čo bude mať za následok rýchlejšie chudnutie. Vláknina tiež pomáha proti prejedaniu.
  • Dokonca vďaka kyseline alfa-linolénovej pomáhajú ako prevencia proti diabetu druhého stupňa pretože spomaľujú vstrebávanie jednoduchých cukrov.

Kedy a ako ich konzumovať

Dajte si pozor na to kedy a v akom množstve ich budete konzumovať. Ideálne je začať ich konzumovať postupným pridávaním. Začnite na polovičnej čajovej lyžičke, takto ich konzumujte 3 dni, potom zvýšte dávku na celú čajovú lyžičku- znova 3 dni. Nasledujúci týždeň konzumujte už dve celé čajové lyžičky denne. Konzumujte ich doobedu, pretože ako sme písali vyššie, obsahujú veľké množstvo energie. Ak by ste ich požili poobede alebo večer, mali by ste problém zaspať.

Pozor si dajte na to, aby ste chia semienka nekonzumovali na sucho, ale aby ste ich nechali chvíľu namočené vo vode. Chia semienka natiahnu vodu a „zgélovatejú“. Tým zabránite prilepeniu na stenu krku. Tiež odporúčame behom dňa vypiť dostatočné množstvo vody, pretože množstvo vlákniny obsiahnutej v chia semienkach dokáže v žalúdku správne pracovať len vtedy, ak bude mať dostatočné množstvo vody. Ak budete konzumovať chia semienka a nebudete počas dňa prijímať dostatok vody, môžete si privodiť žalúdočnú nevoľnosť. Chia semienka bez vody nebudú funkčné.

Chia semienka na chudnutie
5 (100%) 2 votes

Chcete viac?

Rád a tipov, ako tieto o chia semienkach, ktoré ste si mohli prečítať je plný online FIT Klub. Ak chcete zhadzovať 1 kg týždenne tak vďaka nášmu FIT Klubu sa vám to podarí. FIT Klub je plný skvelých tipov a rád, receptov, jedálničkov, tréningových videí, ktoré vám pomôžu chudnúť raketovo. Ak už nechcete zbytočne míňať kopec peňazí na predražených trénerov a výživových poradcov, vyskúšajte si náš online FIT Klub za symbolické 1 € na celý mesiac a chudnite až 1 kg týždenne. Nie je na čo čakať, rozhodnutie je samozrejme na vás. Za skúšku to určite stojí. 😉

Chia semienka na chudnutie- online fit klub- vstup

Matej Leščinský
Som autorom tohto jedinečného projektu. Pomáham ľuďom zhadzovať kilogramy hravo a zdravo.
Komentáre