Chudnutie – prečo nechudnem? 6 tipov ako na to!

 

Chudnutie – prečo nechudnem? 6 tipov ako na to!

Chudnutie, to je komplexnosť

Pozrime sa teraz na pár tipov ako prelomiť stagnáciu a začať naozaj chudnúť.

Vynechávate jedlo

Určite ste sa s tým už stretli. Vaša kamarátka sa snaží schudnúť tým, že v priebehu dňa toho zje strašne málo. Väčšina ľudí, ktorí sa práve snažia schudnúť by s ňou súhlasili. Veď predsa málo jem, určite schudnem. To je ale najväčšia chyba. Neschudnete. Ale prečo je to tak? Musíte sa naučiť, koľko ubrať z jedla tak, aby vaše telo spaľovalo tuk. Režim hladovania spôsobí, že sa vaše telo prepne do režimu, kedy si tuk bude šetriť na horšie časy a spaľovanie tým zablokuje. Rovnako sa vám aj spomalí metabolizmus. 

Tým, že začnete jesť pravidelne viackrát denne v menších dávkach znovu rozbehnete váš metabolizmus, začne lepšie spaľovať a tým budete zhadzovať aj uložený tuk.

Veľké porcie jedla

Chudnutie - veľa jedla

Jesť menšie porcie viackrát denne je veľmi dôležité. Ak by ste jedli veľké porcie dvakrát denne, telu by trvalo dlho, kým by túto potravu spracovalo. Denne by ste mali zjesť 5 menších porcií jedla. V každej porcii by mal byť zahrnutý správny pomer bielkovín, tukov a sacharidov.

Vedeli ste, že?...
Zhadzovať 1 kg týždenne sa dá už za 9 € ? V našom online FIT Klube, nájdete hotové jedálničky, chutné recepty, áno aj sladkosti a dobroty, super tréningové videá, veľa motivácie a mnoho ďalšieho, tak nečakajte a vyskúšajte na vlastnej koži ako sa dá chudnúť až 1 kg za týždeň zábavnou formou. 🙂

Sladené nápoje

Sladené nápoje obsahujú veľmi veľa kalórií, ktoré vás okrem toho ani nezasýtia, čiže vám hrozí až dvojnásobné priberanie.Chudnutie - sladené nápoje

Obľúbené pivo, džúsy, limonády či alkohol, to všetko je zakázané. Pitie sladených nápojov spôsobí, že vaša váha sa nepohne nižšie, ale ešte priberiete nejaké tie kilá navyše. Odporúčam nahradiť sladené nápoje za vodu s citrónom. Odstránenie týchto nápojov vám môže výrazne pomôcť pri zhadzovaní kilogramov.

Veľa kardia

Cvičíte dennodenne kardio s tým, že schudnete? Na začiatok určite. Telo si však vybuduje zvyk a vaše chudnutie sa spomalí prípadne úplne zastaví. Ani 2 hodiny vo fitku vám nepomôžu, aby ste išli s váhou dole. Ideálne je, aby ste striedali intenzitu a rovnako aj tréning resp. typy tréningov (odporúčam HIIT tréning). Najvhodnejšou alternatívou je však spojenie silového tréningu s kardio tréningom aspoň 4x do týždňa.

Malé váhy, žiadne závažie 

Spojiť silový tréning s kardio tréningom je naozaj dobrá voľba. Vaše telo po silovom tréningu spaľuje tuk ešte ďalších 24 hodín tým, že sa pri ňom vytvára zvýšená potréningová spotreba kyslíka. Vhodné je rovnako obmieňať typy tréningov s rôznymi záťažami, kedy bude tréning ešte účinnejší. 

Neplánujete

Plánovanie a celková príprava by mali byť váš najlepší kamarát v boji proti nadváhe. Nevyhovárajte sa, že máte toho veľa v práci, máte deti a slovo nedá sa je neakceptovateľné. Všetko sú to len výhovorky! Ak máte pevnú vôľu a ochotu zmeniť sa, všetko sa dá. Ak ale nie ste ochotní obetovať čas v prospech prípravy a plánovania, potom vám na vašej zmene dostatočne nezáleží. Nemáte dostatočnú motiváciu. 

Plánujte, plánujte a ešte raz pánujte! Vopred si nakúpte, čo budete počas týždňa konzumovať. Nenechávajte všetko na poslednú chvíľu. Vyhnete sa tým konzumácií nezdravých jedál. Jeden deň si vyhraďte ako “cheat day”, kedy sa môžete najesť do sýtosti, aby ste predišli zbytočnému priberaniu.

Nebuďte na chudnutie sama! 

Pri plnení predsavzatí je naozaj dôležitá podpora okolia. Vlastne pri všetkom, čo robíte je fajn mať okolo seba ľudí, ktorí vám v napredovaniu pomôžu.

My sme tento fakt nebrali na ľahkú váhu a vytvorili sme komunitu, kde vám pomôžeme na vašej ceste za novou postavou. V tejto komunite je množstvo žien na rovnakej vlne a vy sa tu budete cítiť ako doma, pretože toto je to, čo naozaj pomáha – PODPORA! Pridajte sa k skupine nadšených žien, kde nájdete okrem množstva motivácie aj veľa chutných tipov, jedálničky, tréningové videá, tipy a rady na chudnutie, ktoré vám pomôžu chudnúť až 1 kg týždenne natrvalo.

Už žiadne diéty, naučte svoje telo žiť zdravo, verte mi, bude vás to baviť a už nebudete chcieť prestať. 🙂 

Pridajte sa: KLIK TU

Dominika Benčová
Volám sa Dominika, som grafička a rada pripravujem tradičné jedlá na zdravý spôsob. :)
Komentáre