Pevná vôľa- ako ju posilniť? Návod tu

Pevná vôľa- ako ju posilniť? Návod tu

Pevná vôľa? Takto ju posilniť!

Keď sa snažíte o dlhodobú stratu hmotnosti a nielen o krátkodobé a nárazové schudnutie, musíte zvýšiť fyzickú aktivitu, ale najmä zmeniť stravovacie návyky. Problémom však je, že ste neustále obklopení jedlom a sociálnymi aktivitami, ktoré často pôsobia proti vášmu cieľu. Našťastie existuje pevná vôľa, sebaovládanie alebo sebadisciplína. Ako ju však posilniť, aby ste vaše ciele splnili ľahšie a rýchlejšie?

Prinášame vám zopár tipov, ako na to.

1. Nastavte si jasné ciele

Nastavte si merateľné a špecifické ciele, o ktoré chcete usilovať. Ak sú vaše ciele nejasné a príliš rozsiahle, je veľmi ťažké dosiahnuť ich alebo sa k nim čo i len priblížiť. Nastaviťpevná vôľa si nereálne ciele je skôr zaručeným spôsobom ako zlyhať. Radšej sa zamerajte na malé kroky a míľniky, ktoré môžete splniť. Menšie ciele a myšlienka na to, že ste blízko k ich dosiahnutiu vám pomôžu vytrvať dlhšie a pokračovať ďalej.

2. Zamestnajte myseľ

pevná vôľa

Zmena stravovacích návykov spôsobí, hlavne zo začiatku, že neustále premýšľate o jedle, čo vám určite nepomôže pri snahe vyhnúť sa rôznym pokušeniam. Štúdie naznačujú, že udržať si myseľ aktívnu, a to najmä pri chudnutí, môže posilniť pevnú vôľu. Udržujte myseľ zaneprázdnenú a nájdite si aktivity, ktoré vám umožnia byť kreatívny alebo vás donútia premýšľať nad inými vecami. 

Vedeli ste, že?...
Zhadzovať 1 kg týždenne sa dá už za 9 € ? V našom online FIT Klube, nájdete hotové jedálničky, chutné recepty, áno aj sladkosti a dobroty, super tréningové videá, veľa motivácie a mnoho ďalšieho, tak nečakajte a vyskúšajte na vlastnej koži ako sa dá chudnúť až 1 kg za týždeň zábavnou formou. 🙂

3. Zredukujte stres

Stres môže posilniť túžbu po sladkých pokušeniach, ale aj negatívne ovplyvniť pevnú vôľu a často vedie k zlému a nesprávnemu rozhodovaniu. Ak je to možné, snažte sa vyhýbať stresovým situáciám a aktivitám. Taktiež starostlivosť o seba samého môže urobiť zázraky pre odhodlanie a úroveň stresu. Skúste tráviť viac času tým, že budete robiť veci, ktoré vám pomôžu udržať sa v pohode – či už ide o počúvanie hudby, čítanie kníh alebo dlhé prechádzky. S redukciou stresu je spojený aj dostatočný spánok, preto ho určite nepodceňujte. 

4. Získajte podporu

pevná vôľa

Pri snahe stratiť nadbytočné kilá by ste sa mali obklopovať ľuďmi, ktorí podporujú vaše ciele, poprípade sú ochotní zmeniť svoj životný štýl a stravovacie návyky spolu s vami. Ak stagnujete alebo pokušeniam odolávate len veľmi ťažko, podpora od priateľa alebo člena rodiny môže byť to, čo vám pomôže vyhnúť sa nezdravým rozhodnutiam. Spolu sa môžete posúvať a podporovať sa.

5. Odpustite si 

Dôležité je vždy pokračovať ďalej a nevzdávať sa.Matej Leščinský

Zavedenie nového životného štýlu nepôjde vždy podľa predstáv – budete mať svoje vzostupy a pády, úspechy a zlyhania. Dôležité je vždy pokračovať ďalej. Pokiaľ ste spozorovali prekážku, nestresujte, ale choďte vpred. Je ľahké pociťovať vinu, hnev alebo frustráciu, ale nič z toho vám nepomôže vybudovať si a zlepšiť sebadisciplínu. Urobili ste malý prehrešok, ale je načase, aby ste to začali brať znova vážne. Čím dlhšie ste mimo hry, tým ťažšie je pokračovať v pozitívnom smere. Dôležité je popremýšľať o situáciách, ktoré mohli spôsobiť zlyhanie, aby ste sa im mohli v budúcnosti vyhnúť.

Takýto „boj“ je vhodné podporiť aj dostatočnou motiváciou. Motiváciou v podobe kvalitných rád a tipov, tréningových videí, vďaka ktorým môžete chudnúť z obývačky a množstva ďalšieho skvelého materiálu.

Čo je ale hlavné dosiahnete zdravú a štíhlu postavu o akej sa vám doteraz len zdalo a stres bude už len minulosť. Toto všetko sa dá dosiahnuť len vďaka kvalitnému vedenie, ktoré nájdete v našom online Fit Klube.

Zistite viac ešte dnes a naštartujete cestu za svojim novým ja… 🙂

Viac o Fit klube TU.

Matej Leščinský
Som autorom tohto jedinečného projektu. Pomáham ľuďom zhadzovať kilogramy hravo a zdravo.
Komentáre