Podpora imunity – TOP 5 potravín na jeseň

Podpora imunity – TOP 5 potravín na jeseň

Jeseň so sebou prináša klesajúce teploty, studený vietor, menej slnka a kratšie dni. Tieto podmienky majú obrovský vplyv na telo, ktoré je náchylnejšie na prechladnutie a alergie. Sychravé počasie má na svedomí aj nedostatok energie a popraskanú pokožku. V jeseni je preto mimoriadne dôležité najmä to, aby bola podpora imunity našou prioritou.

Stravovanie sa podľa ročných období nie je u väčšiny ľudí niečo, do čoho by ste sa museli nútiť, pretože práve v jesennom období začínate túžiť po teplých krémových polievkach a sezónnom ovocí alebo zelenine. Podpora imunity na prvom mieste.

Sezónne stravovanie je zdravšou a ekonomickejšou alternatívou, pretože určité potraviny sú dostupné po celý rok a môžu byť chemicky ošetrené, namiesto toho, aby boli pestované prirodzene. Navyše pomáhate podporovať miestnych výrobcov a pestovateľov.

Podpora imunity ako priorita

Nižšie sme si pre vás pripravili TOP 5 potravín zameraných na to, aby ste podporu imunity zobrali ako základ v jesennom (ale aj inokedy) počasí. Inšpirujte sa.

Tekvica

Tekvica je jedným z najznámejších zdrojov silného antioxidantu beta-karoténu, ktorý jej dodáva výraznú oranžovú farbu. Práve vďaka beta-karoténu a vitamínu C, ktoré obsahuje dužina tekvice a tekvicové jadierka pomáha tekvica podporovať a posilňovať imunitu. V kuchyni môžete tekvicu pripraviť viacerými spôsobmi – od teplých krémových polievok, cez šaláty, až po zdravé tekvicové koláče.

podpora imunity - tekvice

Sladké zemiaky

Rovnako ako tekvica aj sladké zemiaky, alebo batáty, obsahujú vitamín C a beta-karotén, ktorý sa v tele podľa potreby premieňa na vitamín A. Vitamín C a beta-karotén prispievajú k podpore imunity, čo je obzvlášť dôležité v jesennom chrípkovom období. Sladké zemiaky sú rovnako ako obyčajné zemiaky vhodné ako príloha – pripraviť si môžete hranolky, zemiakovú kašu alebo pečené sladké zemiaky a nestratia sa ani v šalátoch alebo polievkach. Navyše, existuje množstvo receptov na sladké jedlá – palacinky a koláče, ktorých súčasťou sú práve sladké zemiaky.

podpora imunity - sladké zemiaky - bataty

Jablká

Jablká, ktoré sú nabité množstvom vitamínov, minerálov a antioxidantov, sa dajú v kuchyni využiť naozaj všestranne. Zjesť ich môžete samotné alebo nakrájané pridať do jogurtu alebo ovsenej kaše. Jablká môžete použiť aj do pečenia, džemov, šalátov a omáčok, ktoré sú vhodné napríklad k mäsu. Ak to nie je potrebné, šupku určite nevyhadzujte, pretože je výborným zdrojom vlákniny. Podpora imunity je aj s jablkami efektívnejšia. 

podpora imunity - jablká

Hrušky

Podobne ako jablká, sú hrušky výborným zdrojom vitamínov, najmä vitamínu C, ktorý pomáha bojovať proti chrípke a vlákniny, ktorá pomáha hlavne pri trávení, ale aj pri chudnutí. Navyše, majú hrušky nízky obsah kalórií. Sú vhodným sezónnym ovocím na raňajky, pretože vďaka prírodným cukrom ponúkajú rýchly zdroj energie a na prípravu džemov, zvyčajne v kombinácii s iným ovocím.

podpora imunity - hrušky

Gaštany

Neoddeliteľnou súčasťou jesene sú gaštany, ktoré majú charakteristickú chuť a pripraviť sa dajú na viacero spôsobov – varené, pečené alebo sušené gaštany. Použiť sa dajú aj do pečenia, vo forme gaštanovej múky alebo gaštanového pyré. Vďaka vyššiemu obsahu vitamínov a minerálov pomáhajú gaštany bojovať oslabenou imunitou a samozrejme podporujú imunitu celoročne.

podpora imunity - gaštany

Podpora imunity – TOP 5 potravín na jeseň
5 (100%) 2 votes

Ako ďalej…

Chcete zlepšiť kondíciu a posilniť imunitu ešte viac? Chcete zlepšiť aj vašu postavu a cítiť sa lepšie ako kedykoľvek predtým? Skúste náš online Fit Klub kde pomáhame zlepšiť kondičku, ale aj znížiť váhu. Poďte si klub vyskúšať na celý mesiac.

podpora imunity

Komentáre