Zdravá životospráva ako boj proti akné

Zdravá životospráva ako boj proti akné

Určite to každý z nás pozná. Dennodenne sa stretávame s “užitočnými radami”, ktoré nám údajne majú pomôcť pri liečbe akné.

Ide o rôzne prípravky, tabletky či doplnky, ktoré nám síce pomôžu, ale jedná sa len o krátkodobý efekt.

Ako teda bojovať proti akné s dlhodobým efektom?

V nasledujúcom článku si povieme, čo naozaj funguje.

Ak máte problematickú pleť so sklonom k akné, určite by ste mali zabudnúť na konzumáciu potravín bohatých na cukor alebo pokrmov pripravených z bielej múky. Tieto suroviny majú vysoký glykemický index, ktorý našej pleti neprospieva. 

Napríklad taká čokoláda.

Mnoho z nás by čokoládou určite nepohrdlo. Nie je však čokoláda ako čokoláda. Horká čokoláda, ktorá obsahuje vysoké percento kakaa by vám určite viac prospela ako taká mliečna, ktorá obsahuje škrob, cukor, mlieko a rôzne iné látky, ktoré vám zvyšujú glykemický index, podporujú ukladane tukov a toto všetko vplýva na našu pleť i tvorbu akné.

Samotná strava však nezaručuje, že budete mať krásnu pleť, ale z veľkej časti vám napomôže. Neexistuje žiadny liek alebo zázrak, ktorý by vám pleť vyhladil zo dňa na deň. Prechod na zdravý životný štýl však pocítite na vlastnej koži. 

Vedeli ste, že?...
Zhadzovať 1 kg týždenne sa dá už za 9 € ? V našom online FIT Klube, nájdete hotové jedálničky, chutné recepty, áno aj sladkosti a dobroty, super tréningové videá, veľa motivácie a mnoho ďalšieho, tak nečakajte a vyskúšajte na vlastnej koži ako sa dá chudnúť až 1 kg za týždeň zábavnou formou. 🙂

Aké potraviny uprednostniť a aké naopak obmedziť, ak ste náchylní na tvorbu vyrážok a akné?

Nízky glykemický index

zdravá životospráva - akné

Obmedzte príjem potravín, ktoré majú vysoký glykemický index (napr. biely cukor, pečivo, zemiaky, ryža) a nahraďte ich potravinami s nízkym GI (napr. celozrnné pečivo, strukoviny, zelenina…)

Mliečne výrobky

zdravá životospráva - akné

Znížte príjem mliečnych výrobkov, pretože napr. také kravské mlieko ma nízky glykemický index, no v niektorých prípadoch vyvoláva tvorbu akné. Je to však individuálne. Vyskúšajte znížiť príjem mliečnych výrobkov, aby ste zistili ich vplyv na vašu pokožku.

Zinok

Pre zdravšiu pleť je zinok nevyhnutný. Pomáha znižovať zápaly a ničí baktérie. Jeden zahraničný výskum potvrdil, že ľudia trpiaci akné majú nedostatok zinku. Zaraďte preto do svojho jedálnička zelenú zeleninu (brokolica, špenát, kel…), ktorá je bohatá na antioxidanty a je veľmi dobrým zdrojom zinku.

Rada na záver

Obmedzte príjem sladkých a sýtených nápojov, pretože obsahujú veľa cukru, ktorý neprospieva vašej pleti. Rovnako sa vyhýbajte aj nadmernej konzumácií alkoholu, pretože alkohol rozširuje cievy a prispieva k vysušeniu pleti. 

A ak vás okrem nezdravej pleti trápi aj nadváha a neviete si s ňou rady, ste tu na správnom mieste. Pozrite si príbehy žien, ktoré tento problém vyriešili.

Prečítať viac TU

PS: Nezabudnite, že staviť na zdravotný štýl sa vždy oplatí! 🙂

Dominika Benčová
Volám sa Dominika, som grafička a rada pripravujem tradičné jedlá na zdravý spôsob. :)
Komentáre