Zdravé zahusťovanie omáčok a polievok

Zdravé zahusťovanie omáčok a polievok

SPRÁVNE A ZDRAVŠIE ZAHUSŤOVANIE

Zatiaľ čo niektoré vývary sú predurčené na to, aby boli redšie a vodovejšie, iné polievky a omáčky chutia najlepšie keď sa podávajú hustejšie a krémovejšie. Ak sa snažíte jesť vyváženú stravu a výrazne obmedziť sacharidy, zahusťovanie omáčok alebo polievok môže byť mimoriadne zložité. Existujú však aj zdravšie a vhodnejšie alternatívy, ktoré môžu použiť aj vegetariáni, vegáni alebo tí, ktorí musia dodržiavať bezlepkovú stravu.

Zelenina

zahusťovanie omáčok a polievok- zelenina

Zelenina je prvá výborná alternatíva tradičných zahusťovadiel, obzvlášť vhodná pre krémové polievky a omáčky. Jednoducho si pripravte extra zeleninu a akonáhle je mäkká a jemná, vyberte ju a rozmixujte, kým nedosiahne jemnú konzistenciu.

Vzniknuté pyré vmiešajte späť do polievky alebo omáčky. Takmer každá varená zelenina môže byť rozmixovaná a použitá na zahustenie, ale dôkladne zvážte, ktorú zeleninu použijete a ako budú v konečnom dôsledku jednotlivé chute ”spolupracovať”.

„Veľmi vhodné na zahustenie polievok alebo omáčok sú brokolica, karfiol alebo mrkva“

Veľmi vhodné na zahustenie polievok alebo omáčok sú brokolica, karfiol alebo mrkva, ktoré obsahujú množstvo vitamínov a minerálov. Mrkva je navyše prirodzene sladká a preto si omáčka alebo polievka nemusí vyžadovať žiadny ďalší pridaný cukor. Okrem toho, pridanie zeleninového pyré zintenzívni celkovú chuť jedla. Do niektorých polievok alebo omáčok môžete pridať aj paradajkový pretlak. 

Do tejto kategórie patria aj zemiaky, ktoré môžete rovnako ako ostatnú zeleninu uvariť, vybrať, rozmixovať a vmiešať späť. Zemiak môžete tiež nakrájať nadrobno a uvariť až kým sa sám nerozvarí. Aj použitie zemiakového pyré na zahustenie polievky alebo omáčky má svoje výhody – získate extra vitamín C a draslík

Vedeli ste, že?...
Zhadzovať 1 kg týždenne sa dá už za 9 € ? V našom online FIT Klube, nájdete hotové jedálničky, chutné recepty, áno aj sladkosti a dobroty, super tréningové videá, veľa motivácie a mnoho ďalšieho, tak nečakajte a vyskúšajte na vlastnej koži ako sa dá chudnúť až 1 kg za týždeň zábavnou formou. 🙂

Fazuľa

zahusťovanie omáčok a polievok- fazuľa

Ku zdravším alternatívam patrí aj fazuľa, ktorá je mimoriadne sýta a je dobrým zdrojom vitamínov skupiny B, draslíka a vlákniny. Mnohé druhy fazule sú už k dispozícii v konzerve, čo z nich robí jednoduchú a rýchlu prísadu na zahusťovanie polievok alebo omáčok. Len ich poriadne rozmixujte a vmiešajte do jedla. Na rozmixovanie môžete použiť aj trochu vývaru z polievky alebo omáčky.

Fazuľa má vysoký obsah proteínov, preto môže byť zdravou alternatívou mäsa a obsah vlákniny pomôže rýchlejšie uspokojiť hlad. Či už ste vegetariáni, vegáni, máte potravinovú intoleranciu alebo len doma máte zvyšok bielej fazule, skúste tento nový a zdravší druh zahusťovadla.

Ovsené vločky

zahusťovanie omáčok a polievok- ovsené vločky

Vhodnejšou alternatívou klasických zahusťovadiel sú aj ovsené vločky, ktoré môžu byť rozomleté na múku a použité na zahustenie polievok a omáčok. Ovsené vločky obsahujú množstvo minerálov – horčík, mangán, draslík a zinok a múka z ovsených vločiek obsahuje viac proteínov a vlákniny ako obyčajná múka. Zvyšnú múku vyrobenú z ovsených vločiek môžete použiť na prípravu domáceho pečiva alebo pridať do zdravšej verzie palaciniek. 

Ako ďalej?

Zahusťovanie omáčok rozumnými alternatívami je skvelým spôsobom ako naštartovať cestu za zdravšou a fit postavou. Ale povedzme si úprimne, že ani zďaleka to nie je celý recept ako zhodiť. Aby vaše telo začalo chudnúť a samozrejme bolo v lepšej kondícii a zdravšie, je potrebné postaviť sa k tomu zodpovedne a poňať to celé komplexne.

Zakladateľ magazínu, Matej Leščinský, na to myslel a vytvoril online Fit Klub postavený na komplexnom podchytení všetkého, čo potrebujete na zdravé chudnutie bez jojo efektu.

O tomto jedinečnom projekte si prečítajte viac tu.

Komentáre